KVIL herjet i Idda

Kvarstein Idrettslag stakk av med både andre og tredjeplassen under turneringen i Idda Arena 16. mars.

Tekst: Kjetil Nygaard  Foto: Anders Holmene Brueland

Åtte lag stilte til turnering i Idda arena. To av dem var Kvarstein-lag. KVIL bestod av Håkon Hansen, Andreas Eik, Kjetil Nygaard, Kevin Olsen og leiesoldatene Singh og Torgeir. KVIL jr bestod av Even Janner, Vegard Holsen, Dag Øyvind Frigstad, Petter Amundsen, Jon Erling Nesland, Steffen Kjellemo og Anders Froland.

Overlegne juniorer

Allerede fra første slag på ballen lekte de svarte draktene fra Kvarstein seg. KVILs juniorlag vant alle kampene i gruppa greit, selv om de slet lenge mot Just. KVIL ble nummer to i gruppa etter to enkle seiere og et tap mot Kristiansand Studentidrettslag. KVIL ledet kampen 4-0, men kollapset og tapte 12-9 mot studentlaget.

Dermed ble det lokaloppgjør i semifinalen. KVIL mot KVIL jr. Forventningene var høye i begge leirer nå som de endelig skulle møtes til deres viktigste innebandy-kamp noensinne.

Jevnspilt lokaloppgjør

KVIL åpnet best, men de yngste kom seg og hang godt med. Kampen var svært jevnspilt og det var spenning til siste slutt. Med bare minutter igjen å spille stod det 8-8 på resultattavla. Nervene var absolutt til stede i begge lag, og innbytterne stod og skrek seg hese i håp om å komme inn på banen.

Men de gamle er fortsatt eldst, og det viste de da det gjaldt som mest. Med to scoringer mot slutten endte det 10-8 til KVIL. De sikret dermed finaleplass og fikk en ny sjanse mot KSI, mens juniorene fikk plass i bronsefinalen.

Juniorlaget var overlegne i bronsefinalen og vant med over ti mål. Med andre ord knuste de all motstand bortsett fra en kamp. Likevel var de skuffet over tapet mot sine eldre sambygdinger.

Tøft mot KSI

I finalen fikk KVIL en ny sjanse mot KSI, som de tidligere på dagen hadde kollapset mot. Igjen tok de svarte ledelsen, men igjen kom KSI tilbake i kampen. De fire studentene fra Kristiansand Studentidrettslag viste flott innebandy og var utrolig effektive. Sjansestatistikken bikket nok i KVILs favør, men misbrukte sjanser ble guttene fra Kvarsteins bane. 8-5 viste resultattavlen til slutt, men det eldste KVIL-laget var storfornøyde med bare å komme til finalen.

Etter finalen kom en av dommerne bort og var nesten irritert på at det ikke stilte et lag fra Kvarstein i serien. Han mente KVIL kunne hevdet seg bra og oppfordret dem til å prøve seg. ble det full feiring på Snadderkiosken. Idrettslaget spanderte mat på begge lagene samt innleide fotograf Holmene.

I april er det ny turnering i Arendal. Da går vi for gull.

zp8497586rq
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.